úterý 23. března 2021

Tvarohová bábovka s brusinkami

 Tvarohová bábovka s brusinkami

Tahle bábovka to letos vyhrála nad dortem. Čas hrozně letí a my oslavili sedmileté výročí... Můj chlap totiž bábovky miluje a chtěla jsem mu udělat radost. On mi komentoval mou první bábovku po letech, kterou jsem upekla slovy: "Kde je bábovka, tam je domov!" A tomu se vždy zasmějeme, když se u nás bábovka rozvoní!

 


Já bábovky nikdy moc nemusela, vždycky se mi zdály takové suché, nijaké... Ale tahle tvarohová  je opravdu šťavnatá, voňavá a do suchého těsta má opravdu daleko.

   



Recept:

250g měkkého tvarohu

250g polohrubé  mouky

180g změklého másla

200g cukru

3 vejce

1 lžíce rumu 

1 kypřící prášek do pečiva

1-2 lžičky vanilkového extraktu

špetka soli

nastrouhaná čerstvá kůra z jednoho bio citronu

2 hrsti brusinek ( předem namočených)

Nejprve předehřejeme troubu na 170 st. a oddělíme žloutky od bílků. Z bílků ušleháme sníh. Žloutky, cukr a máslo utřeme do pěny, postupně vmícháme tvaroh, vanilkový extrakt, rum a citronovou nastrouhanou kůru. Hezky si u toho užíváme tu úžasnou vůni a přisypáváme mouku smíchanou se solí a kypříkem. Pak přidáme zcezené namočené brusinky a nakonec do těsta zlehka zamícháme sníh z bílků. Pečeme asi 50-60minut, záleží  na troubě. Já musela péct i o něco déle, protože mi praskla těsnící guma u dvířek trouby a teplo teď trochu utíká... Prostě vyzkoušejte špejlí, kdy se těsto přestane lepit a bude hotovo.




Tuto formu ve tvaru srdce mám už pěknou řádku let... Teď jsem ji sundala ze zdi a upekla v ní tuhle "výroční" bábovku a myslím, že se krááásně povedla!


Tak dobrou chuť a krásné jarní dny Vám všem!

♥ ♥ ♥




6 komentářů:

  1. Hmm, taky nejsem až takový příznivce bábovek, ale tahle se usmívá z obou stran a musí být báječná:-) přeju vše nej k výročí;-) Hanka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, také jste si všimla toho úsměvu zespodu? :-) Já hned, jak jsem ji vytáhla z trouby! :-) Děkujeme za přání ♥ A mějte krásné jarní dny! Pavla

      Vymazat
  2. Pavli, ta musela být výborná. Děkuji za typ. Přeji krásné výročí a nádherné jarní svátky. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, děkujeme dodatečně a krásné a pohodové svátky přeji též! ♥

      Vymazat
  3. Tak to pořekadlo přesně sedí i na mého manžela.😂😂😂Krásná usměvavá bábovka. Tak ještě ☕☕☕a je to komplet. Pěkný den.
    Jaru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, děkuji! ♥ A přeji krásné a pohodové Velikonoce! Pavla

      Vymazat