neděle 20. října 2019

Fíkový džem


 Fíkový džem


Fíkový džem mne naprosto uchvátil, my fíky milujeme a tenhle džem se dá mlsat samotný lžičkou rovnou ze skleničky... 


Měla jsem možnost koupit velmi výhodně větší množství fíků... A i přesto, že čerstvé fíky u nás doma milujeme všichni, nestihli bychom je i tak sníst. 
Takže jsem z nich udělala naprosto výborný džem a alespoň tak si  je k mlsání můžeme uchovat.


Recept:
2kg fíků
500g třtinového cukru
1 vanilkový  lusk
2 limetky
1 lžička kardamomu
3 celé skořice

Fíky jsem pokrájela na větší kousky, smíchala s cukrem, přidala vanilkový lusk, šťávu ze dvou limetek, čajovou lžičku kardamomu a 3 celé skořice... Vařila jsem asi půl hodiny, pak jsem rozmixovala tyčovým mixérem a za horka plnila do připravených skleniček. Obrátila jsem dnem vzhůru a nechala vychladnout.



Fíkový džem je opravdu výborný, pokud máte rádi fíky, mohu jen doporučit!
♥ ♥ ♥



3 komentáře:

  1. Figam sa v nasej zahrade zacalo konecne po 9 rokoch darit a uroda bola minuly rok paradna, takze vyskusam tento rok aj dzemik. Super recept, diky za typ.

    OdpovědětVymazat
  2. Figam sa v nasej zahrade zacalo konecne po 9 rokoch darit a uroda bola minuly rok paradna, takze vyskusam tento rok aj dzemik. Super recept, diky za typ.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já fíky miluji a tento džemík je vynikající, určitě za to stojí, tak se těšte na úrodičku! ♥

      Vymazat